Mezoterapi Uygulaması

Mezoterapi, sorunlu bölgede derinin orta katına mikro iğneler kullanılarak bazı minerallerin, enzimlerin, ilaçların enjekte edilmesi yöntemine denir. Deri problemi ile alakalı olarak özel ilaç karışımları hazırlanır. Bu karışımların direkt olarak cilde uygulanması deride kolajen ve elastin sentezini artırarak cildin yenilenmesini sağlar. Cilde canlılık kazandırır.

Mezoterapi Nerelerde Uygulanır?

Mezoterapi çok farklı sorunların giderilmesinde uygulanabilecek bir yöntemdir. Özellikle saçların güçlendirilmesi, saç dökülmelerinin önlenmesi, cilt gençleştirmesi, cilde nem ve parlaklık kazandırılması, ince kırışıklıkların giderilmesi, cilt lekelerinin renginin açılması, gözaltı gölgelenmelerinin tedavisi, gebelikte karında oluşan deri çatlamalarının (stria) giderilmesi ve ayrıca selülit ve bölgesel yağlanma tedavisinde kullanılabilmektedir. Uygulama 45-60 dk gibi bir sürede tamamlanır ve ağrısızdır. Başarılı bir sonuç için 2 hafta ara ile 4-8 seans olarak uygulanması tavsiye edilir.

Mezoterapi İle Bölgesel Zayıflama (Lipoliz)

Mezoterapinin zayıflatıcı etkisi uzun zamandır kanıtlanmış bir gerçektir. Mezoterapi ile genel vücut ağırlığı düşmez, yani kilo kaybı olmaz. Lipoliz uygulaması değimiz bu zayıflama yöntemi ile fazla yağlı olan bölgeye uygulama yapılır ve bölgesel bir zayıflama sağlanır. İğneli mezoterapi uygulamasında enjekte edilen ilaçlar metabolizmayı hızlandıran, yağ yakımından sorumlu lipoz enziminin çalışmasını sağlayan, kan dolaşımını hızlandıran özelliklere sahiptir. Sağladığı bu sonuçlar doğrultusunda da zayıflamayı ve selülit oluşumunu azaltmayı başarır.

Mezoterapide uygulaması için yapılan iğneler ciltte çok küçük bir sinek ısırığı şeklinde hissedilir. Mezoterapinin etkisi 3 seanstan sonra farkedilir hale gelir. Mezoterapi yan etkileri ufak kızarıklık ve morarmalar, alerjik durumlardan ibarettir.

Mezoterapi tedavisi zayıflama alanında birçok bölgeye uygulanabilmektedir. Karın, kol, yan simitler, bacak, diz içleri, sırt, çene altı (gıdı) ve basen gibi yağlanmaya daha meyilli bölgelere mezoterapi rahatlıkla uygulanabilmektedir. Seanslara istikrarlı bir şekilde devam edildiğinde yaklaşık 10-15 seans sonunda 10-20 cm arasında ve 8-10 kg gibi bir incelme görülebilir. Uygulama 60-90 dakika sürmektedir.

Mezoterapi İle Selülit Tedavisi

Özellikle kadınların karın, uyluk ve kalça bölgelerinde portakal kabuğu görünümündeki derinin düzensiz görünümüne selülit denir. Selülitte cilt altındaki yağ dokusu deri yüzeyine doğru çıkıntı yapar. Selülitli ciltte küçük yağ kümecikleri oluşarak aralarındaki kan damarlarını sıkıştırır. Bu nedenle dolaşım bozulur ve fibroz bantlar denilen fazladan doku artıkları oluşur.

Portakal kabuğuna benzeyen bu görüntüyü mezoterapi sayesinde gidermek mümkündür. Yapılan uygulamada ince enjeksiyonlar yardımı ile yağ dokusu içine enjekte edilen yağ parçalayıcı ilaçlar sayesinde yağ hücreleri küçültülmektedir. Bu uygulama sayesinde kan akımını artırmak ve uygulama bölgesinde fibroz bantlarının yani doku artıklarının parçalanıp vücuttan atılması sağlanmaktadır. Selülit mezoterapisinde çok çeşitli ilaçlar farklı etki mekanizmalarından faydalanmak amacıyla, tek başlarına ya da çeşitli kombinasyonlar halinde kullanılabilirler. Bu amaçla hyalüronidaz, kollojenaz, fosfotidilkolin, L-karnitin, organik silika, DMAE, esberiven rutin, mezostabil, X-ADN gibi ampüllerden çeşitli konsantrasyonlardan solüsyonlar hazırlanarak uygun mezoterapi iğneleriyle minidoz multienjeksiyon prensibiyle selülitli bölge taranır. Bu ürünler kişinin ihtiyacına göre; lipolitik (yağ yakıcı), fibrolitik (fibrotik bantları ortadan kaldıran), anti ödem (şişlik giderici), dolaşım destekleyici (yağ hücresinin oksijenlenerek lipaz aktivesiyle küçülmesini sağlayan) şeklinde olabilir. Cildi tonifiye edicidir yani yüzey pürüzlerini giderip portakal kabuğu görüntüsünün yok olmasını sağlar. Uygulama ağrısız olup 30-45 dakika kadar sürmektedir. Etkin bir görünüm için tavsiye edilen seans sayısı 4-8 seanstır. İkişer hafta ara ile yapılan seanslar sonucunda, kişi tedavi öncesi görüntüsünden uzaklaşmış olacaktır.

Anti Aging Mezoterapisi

Anti aging; yaşlanma karşıtı yani yaşlanmayı önleme anlamına gelmektedir. Anti aging mezoterapisi ile daha genç, canlı ve sağlıklı bir cilde ulaşılabilir. Anti aging’in temel amaçları; cilt dokusunu ve bağlayıcı hücreleri yenilemek, hormonal düzensizlikleri dengelemek, cinsel gücü ve sağlığı artırmak, yaşlanma sonucu oluşabilecek hastalıklara karşı erken tanı ve önlem almaktır.

Özellikle anti aging için yapılan mezoterapiler yani gençleştirme ve yaşlanma önlemi amacıyla uygulanan mezoterapiler kombin halinde uygulanmaktadır. Yani sorunlu olan tüm alanlara belli bir orantı planlanarak uygulanır. Bu şekilde daha dengeli bir görünüm elde edilir. Eğer tek bir alana yapılırsa mezoterapi yapılmayan bölge daha yaşlı görünür ve dikkat çeker. Anti aging tam ve çok yönlü olmalıdır. Uygulama bölgeleri; yüz (alın, yanaklar, çene…), boyun, gıdı, dekolte, el, kol, bacak, göbek, karın ve saç derisidir. Anti aging seanslar halinde uygulanırsa efeltif bir cilt gençleşmesi olacaktır. Tavsiye edilen seans aralığı 4-8 olup uygulama yaklaşık 45 dakikadır.

Saç Mezoterapisi Uygulaması

Dolgu, genellikle yüz bölgesindeki cilt kırışıklıklarını gidermek için kullanılsa da yüzdeki hacim eksikliklerini dolgunlaştırarak gidermek için de kullanılabilir. Bu kullanım alanlarından en yaygın olanı ise çenedir.

Yüzle uyumlu bir çene şekli genel görünümün daha dengeli olmasını sağlamaktadır. Yaklaşık 20 dakikalık bir uygulama ile güçlü bir çene çizgisi hattına ve daha simetrik bir görünüşe sahip olmak mümkündür. Çenenin şekli dolgu malzemesi sayesinde geçici süreliğine istenilen şekle getirilebilir. Uygulama aynı görüntünün devamlılığını sağlamak için ortalama 9-12 ayda bir tekrarlanabilir.

Leke Mezoterapisi Uygulaması

Burun dolgusu uygulaması, ameliyatsız burun estetiği olarak da bilinen dolgu yardımı ile burun şeklinin değiştirilmesidir. Rinoplasti tekniği ile burundaki istenmeyen girinti ve çıkıntılar, asimetri bozuklukları ve kontür eksiklikleri giderilerek kolay bir şekilde burun estetiği sağlanabilmektedir.

Uygulama ortalama 30 dakika sürüp kalıcılığı 9-12 aydır. Uygulama sonrası kişi sosyal hayatına aynı gün devam edebilir. Estetik operasyonlara kıyasla acısız olan bu uygulamada hyaluronik asitli dolgu malzemesi kullanıldığından erişilen görüntü geçici olup vakti geldiğinde tekrarlanarak devamlılığı sağlanabilir.